شهید اکبر حاجی پور

شناسه

نام: اکبر
نام خانوادگی: حاجی پور
نام پدر: شمس علی
نام مادر: ربابه
تاریخ تولد: ۱۳۳۰/۱۲/۲۰
تاریخ شهادت:۱۳۶۲/۸/۱
محل شهادت: محور شرق پنجوین
عملیات: والفجر۴
مزار: تهران، بهشت زهرا، قطعه ۲۴، ردیف ۷۴، شماره ۲۶

زندگینامه

شهید اکبر حاجی پور سال ۱۳۳۰ در آذرشهر تبریز دیده به جهان گشود. از آن جایی که آذر شهر تبریز یکی از شهرهای مذهبی در ایران بود و علمای به نامی چون آیت الله شهید غفاری و شهید محراب آیت الله مدنی را در خود پرورش داده بود شهید حاجی پور از دوران کودکی با مسائل مذهبی و احکام الهی مأنوس گردید. با وجود سن کم اغلب در جلسات مذهبی که در دوران ستمشاهی در منازل تشکیل می شد شرکت میکرد.

در پی خاتمه تحصیلات متوسطه سال ۱۳۵۰ به استخدام ارتش درآمد. پس از طی دوران آموزشی به عنوان درجه دار کادر مامور به خدمت در لشکر گارد شد. با اوج گیری مبارزات مردمی در آذر سال ۱۳۵۷ خود را از ارتش باز خرید کرد و به صفوف ملت پیوست.

 پس از پیروزی انقلاب اسلامی حاجی پور در مرداد ۱۳۵۸ به عضویت سپاه پاسداران درآمد و به هنگام غائله آفرینی عناصر ضد انقلاب در کردستان روانه جبهه های غرب کشور شد. در پی تهاجم ارتش عراق به خاک ایران به تهران بازگشت و بلافاصله روانه جبهه های خوزستان شد. در نبردهای دشت آزادگان خصوصا در جریان دفاع از سوسنگرد او از زمره نیروهای موثر این جبهه ها بود.

در پی تشکیل تیپ ۲۷ محمد رسول الله در اسفند ۱۳۶۰، به جمع نیروهای این تیپ ملحق شد و احمد متوسلیان که تحت تاثیر توانمندی وی قرار گرفته بود، رسما او را به سمت فرماندهی گردان عمار یاسر منصوب کرد.

در مرحله دوم عملیات بیت المقدس به شدت مجروح شد.

در پی تجاوز اسرائیل به لبنان او نیز از جمله فرماندهان شاخص نیروهای اعزامی ایران به سوریه در قالب قوای محمد رسول الله بود. وی طی حضور در مناطق عملیاتی سوریه و لبنان به همراه احمد متوسلیان کاظم رستگار مرتضی سلمان طرقی و قاسم دهقان… یک رشته ماموریت شناسایی موفق از مواضع ارتش اسرائیل در مناطق بقاع و چولان انجام داد. پس از اسارت متوسلیان، حاجی پور نیز به همراه دیگران به ایران بازگشت و با سمت فرمانده گردان عمار تیپ ۲۷ جهت شرکت در مرحله سوم عملیات رمضان، عازم جبهه های جنوب گردید. در همین مرحله از نبرد به شدت مجروح شد؛ اما پس از چند روز از بیمارستان گریخت و بار دیگر در خط مقدم حضور یافت و با سمت فرمانده یکی از محورهای عملیاتی تیپ ۲۷ خدمت کرد. در پی ارتقای تیپ ۲۷ به سطح لشکر پس از نبردهای والفجر مقدماتی و والفجرا، به دستور حاج همت رسما به فرماندهی تیپ عمار یاسر از لشکر محمد رسول الله منصوب شد و سرانجام در سیزدهم آبان سال ۱۳۶۲ طی یکی از مراحل عملیات والفجر چهار بر اثر اصابت تیر مستقیم تانک دشمن به درجه رفیع شهادت رسید.

وصیتنامه

بسم الله الرحمن الرحیم

بی عشق جهان مباد که کانون زندگی از فروغ او گرم و روشن است و فشار طاقت فرسای حوادث با نوازش مطبوع او آسان راستی اگر ما عاشق نبودیم چگونه این عمر دور و دراز و خسته کننده را طی می کردیم و با چه حرارت کارخانه حیات ما به کار می افتاد؟!

خداوندا آنچنان که پدر و مادر ما زحمت کشیدند و متحمل رنج شدند و ما را تا آنجا که برایشان مقدور بود صحیح تربیت کردند تو نیز پاداش زحمات آنان را کرامت عطا فرما خداوندا به ما توفیق آن را بده که چیزی را که به زبان نمی گوییم در عمل آن را انجام دهیم.

خداوندا به بنده حقیرت کمک کن که هواهای نفسانی را از خودش دور کند خداوندا آرزوی تمام رزمندگان این است که ان شاء الله روزی برسد. تمام استکبار و استعمار و تمام بدبختی هایی که به جهت دوری از قرآن تو دامن گیر این ملت های ستم دیده و رنج کشیده شده است. جایش را به اسلام عزیز و اجرای دقیق قانون قرآن بده و همه در یک مجموعه خدایی با هم زندگی کنند خدایا دشمنان امام را نابود بگردان.

خطاب به مردم مسلمان

ای مردم مسلمان و رنج دیده اسلام عزیز آمده ما را نجات دهد پس بر ما است که یاریش کنیم تا ان شاء الله زودتر به پیش برود.

خواهرانم شما نیز همواره باید همانند حضرت زینب بردبار و صبور باشید.

مادر عزیزم در هنگام نماز امام و رزمندگان را دعا کنید و نماز جمعه را فراموش نکنید.

همه باید با وحدت کلمه دست به دست هم داده تا تاریخ را به نفع حق و حقیقت و اسلام عزیز تغییر دهیم. خداوندا به ما صبر عطا فرما که در راه تو استقامت نموده و بر مشکلات فائق آمده تا بتوانیم تکلیفی که به عنوان یک مسلمان

بر عهده داریم انجام دهیم. خداوندا گناهان ما خیلی زیاد است و تنها تو هستی که می توانی ما را نجات دهی. پروردگارا دلم خیلی گرفته است دوستان خوب یک به یک به سوی تو پرواز میکنند خداوندا تو را به مقربین درگاهت نظری هم به حقیر فرما.

از خانواده مخصوصا پدر و مادر محترم و عزیز می خواهم که ما را دعا کنند نماز را به موقع بخوانند و در ختم من با نهایت سادگی برای رضای خدا به یاد امام حسین گریه نمایند.

اکبر حاجی پور

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا