شهید امیرحمید امیرجلالی

شناسه

نام: امیرحمید
نام خانوادگی: امیرجلالی
نام پدر: محمداسمعیل
نام مادر: لعیا
تاریخ تولد: ۱۳۴۲/۵/۳۱
محل تولد: تهران
سن: ۲۵ سال
تحصیلات: دیپلم اقتصاد – فارغ التحصیل دانشکده افسری
وضعیت تأهل:
مسئولیت: سرتیپ ارتش
تاریخ شهادت: ۱۳۶۷/۳/۱۸
نحوۀ شهادت: فتح ۹
محل شهادت: پاسگاه زید
مزار: تهران، بهشت زهرا(س)، قطعه۴۰ ردیف۱۱۸ شماره۱۶

زندگینامه

شهید امیر حمید امیر جلالی در سی و یکم مرداد سال ۱۳۴۲ در شهر تهران به دنیا آمد. پدرش محمداسماعیل، کارمند وزارت بهداشت بود. امیرحمید پس اخذ مدرک دیپلم، در سال ۱۳۶۱ وارد دانشگاه افسری ارتش شد. بعد از فارغ التحصیلی دوره مقدماتی را در مرکز آموزش زرهی شیراز سپری کرد و به لشکر ۹۲ زرهی اختصاص یافت و در آنجا مشغول به خدمت شد.

او در تاریخ ۰۸/۰۸/۱۳۶۴ از دانشگاه افسری فارغ التحصیل شد و به درجه ستوان‌دومی نائل آمد. دوره مقدماتی خود را در مرکز آموزش زرهی شیراز سپری کرد و سپس به لشکر ۹۲ زرهی پیوست و در آنجا مشغول به خدمت شد. سپس به سمت معاون آتشبار ۲ گردان ۳۳۰ توپخانه لشکری و بعد به سمت فرمانده آتشبار سوم گردان ۳۳۰ توپخانه لشکری منصوب گردید.

وی پس از سال‌ها خدمت در جبهه‌ها، در ساعت ۹ صبح ۰۴/۰۳/۱۳۶۷ در منطقه شلمچه مورد تک شیمیایی مزدوران بعثی قرار گرفت و به بیمارستان امام خمینی مستقر در منطقه اعزام و سپس جهت ادامه مداوا به مشهد اعزام گردید و سرانجام در تاریخ ۱۷/۰۳/۱۳۶۷ در بیمارستان ۲۰۱ امام رضای مشهد جان به جان آفرین تسلیم نمود و شربت شیرین شهادت را نوشید.

شهید امیر حمید امیر جلالی در سال ۱۳۴۲ در خانواده ای مذهبی در شهر تهران به دنیا آمد. او در دوران کودکی فردی مهربان و دلسوز بود و با اخلاق نیکو همه اطرافیان خود را مجذوب خود کرده بود .وی علاقه ی بسیار شدیدی به درس خواندن داشت و در بیشتر اوقات کتاب های درسی اطرافیان را به دست می گرفت و مشغول ورق زدن آنها می شد. عاشق ورزش بود و همین علاقه شدید باعث شد پدرش مجبور شود او را در باشگاه ورزشی محله ثبت نام کند.

دوران تحصیل خود را با نظم و انضباط خاصی سپری میکرد، در این دوران پدر و مادرش هیچ وقت به علت مسایل انضباطی به مدرسه فرا خوانده نمی شدند و همیشه مورد تشویق مسئولان مدرسه قرار می گرفت و الگوی بسیار خوبی برای هم کلاسیانش بود و همیشه در درس ها به همکلاسیانش کمک می کرد. دوران تحصیل وی با دوران پیروزی انقلاب اسلامی همزمان بود به همین علت شهید بعد از مدرسه به راهپیمایی های مردمی شرکت می کرد. وی در بیش تر تظاهرات ها شرکت می کرد و یکی از پیروان واقعی امام خمینی (ره) بود. سرانجام د ر بهمن سال۱۳۵۷ انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، پس از پیروزی انقلاب اسلامی شهید علاقمند به خدمت در نظام شد.

برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به‌پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت‌ساز دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به این شهید والامقام ارتش، «امیر حمید امیرجلالی»تعلق گرفت.

نشان فداکاری اعطایی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران و نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا