شهید احمد خرمی شاد

شناسه

نام: احمد
نام خانوادگی: خرمی شاد
نام پدر: محمدحسین
نام مادر: راضیه
تاریخ تولد: ۱۳۴۱/۴/۳
محل تولد: تهران
سن: ۲۲ سال
تحصیلات: دیپلم انسانی
وضعیت تاهل:
مسئولیت: معاون گردان عمار
شغل:
تاریخ شهادت: ۱۳۶۳/۱۲/۲۳
محل شهادت: شرق دجله
نحوۀ شهادت: بدر
مزار: تهران، بهشت زهرا(س)، قطعه۲۷ ردیف۱۰۱ شماره ت

زندگینامه

شهید احمد خرمی شاد در سومین روز از چهارمین ماه سال ۱۳۴۱، چشم به جهان گشود. پدرش حسن، گرمابه دار بود. احمد در کودکی بسیار شیطنت داشت با این وجود تا پایان دوره متوسطه در رشته انسانی درس خواند و دیپلم گرفت. قصد داشت برای ادامه تحصیل به امریکا برود که وارد جریانات انقلابی شد و نرفت. وی در بیست و سوم اسفند ۱۳۶۳، با سمت معاونت گردان عمار در شرق دجله عراق بر اثر اصابت ترکش به پهلو و گردن شهید شد.

وصیتنامه

فرازی از وصیتنامه شهید احمد خرمی شاد

لَتُبْلَوُنَّ فی‏ أَمْوالِکُمْ وَ أَنْفُسِکُمْ وَ لَتَسْمَعُنَّ مِنَ الَّذینَ أُوتُوا الْکِتابَ مِنْ قَبْلِکُمْ وَ مِنَ الَّذینَ أَشْرَکُوا أَذیً کَثیراً وَ إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا فَإِنَّ ذلِکَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ (آل عمران، آیه ۱۸۶)

در اموال و جان‌های خویش آزمایش می‌شوید و از اهل کتاب و مشرکان آزار و اذیت بسیار خواهید کشید و اگر صبر کنید و تقوی پیشه کنید این از استواری کارهاست.

سلام و عرض ادب به جمیع ساجدان حق و پویندگان راه حقیقت. سلام به همه انسان‌هایی که از آدم تا خاتم و از خاتم تا ظهور حضرتش سر اخلاص و عبودیت به پیشگاه عزتش فرود آوردند و فارغ و سبکبال از هر گونه خودی و خودپرستی تنها به او و اجرای اوامر و احکام او کمر بستند.

سلام به انسان‌هایی که مصداق راستین عبودیت و بندگی و ایثار و فداکاری هستند و در دنیا کاشتند تا در آخرت بدروند و دیگران نیز از محصول عشق و دلدادگی آنها به پیشگاه معشوق متنعم شوند و این کاروان عشق و اخلاص و هنوز هم در حرکت است و در صحرای پر فراز و نشیب تاریخ بی باک به پیش می‌تازد و دلیرانه به لشگر کفر و ظلمت یورش می‎‌برند و صدای تکبیرشان از حلقوم خونبار تاریخ به گوش می‌رسد و نمای آزادی‌طلبشان از بطن اوراق نمایان است و این شاهدان حقیقت در خون خود برای رسیدن به پیشگاه عزتش شنا می‌کنند و با بال‌های عشق اخلاص در آسمان دیانت پرواز می‌کنند.

هنوز راهیان راه حسین(ع) می‌روند تا با خون خود معنی شرف و آزادگی و جوانمردی را به همه نسل ها در همه اعصار بیاموزند. می‌روند تا با لقای خود به معبود خویش انسان را رهایی بخشند و بگویند که راه رستگاری انسان ایمان به یگانگی خداست و ما از میان اوراق پاره تاریخ صدای رسای مجاهدان راه خدا را با گوش و جان می‌شنویم و با رهبری واحد آگاهانه در راهش گام برمی‌داریم تا کمکی باشیم به فعلشان و گواهی بر راهشان شویم تا شاید مورد رضایت الهی واقع شویم.

پدر و مادر عزیزم بدانید این راهی که من انتخاب کردم با آگاهی است و راهی است که سرور شهیدان حسین بن علی(ع) در آن راه به شهادت رسیده است و با استقامت و صبر و شکیبایی از انقلاب اسلامی دفاع کنید که راه خدا بهترین و برترین راه‌هاست و ان شاالله با تربیت فرزندانتان پوینده این راه باشید و اگر مشتاق سعادت و سرفرازی فرزندتان هستید بدانید که شهادت من وسیله‌ای است که مرا به آرزویم رسانده و ان شا الله که پروردگار شما را در صف خدمتگزاران قرار بدهد.

خواهران و برادران عزیزم، ان شاالله شما پاسدار اسلام هستید و باشید و در همه لحظات به فکر خدمت به اسلام باشید و همیشه دفاع از روحانیت اصیل کنید که همان دفاع از اسلام است.

و شما برادرانم سعی کنید در جبهه‌های نبرد حضور پیدا کنید تا در روز محشر موقعی که رو در روی رسول خدا(ص) و خدمتگزاران توحید قرار می‌گیرید سرافراز و سربلند باشید.

و ای ملت مسلمان ایران با فهم عمیق گوش به سخنان امام عزیز باشید و ایشان را تنها نگذارید که ایشان نعمتی است الهی از جانب پروردگار به سوی ما.

و جنگ را مسئله اصلی خودتان قرار دهید کسانی که قادر هستند به جبهه بروند و در جبهه حضور پیدا کنند و کسانی که قادر نیستند در پشت جبهه به فعالیتشان ادامه دهند که دفاع از اسلام همان خط انبیا و اولیا خداست.

والسلام

احمد خرمی شاد

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا