شهید احمد اسماعیلی

شناسه

نام: احمد
نام خانوادگی: اسماعیلی
نام پدر: حسین
نام مادر: زهرا سادات
تاریخ تولد: ۱۳۵۰
محل تولد: تهران 
سن: ۴۴ سال
تحصیلات:
وضعیت تاهل:
مسئولیت:
تاریخ شهادت: ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
محل شهادت: سوریه
نحوۀ شهادت: دفاع از حرم
مزار:
سایر اطلاعات: برادر شهید امیر اسماعیلی

زندگینامه

شهید احمد اسماعیلی در خردادماه سال ۱۳۵۰ در محله نواب تهران چشم به جهان گشود. احمد دو سه ساله بود که رفتند محله امامزاده قاسم. او به دنبال شهادت برادرش امیر در بهمن ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸ قدم به جبهه گذاشت و در ۱۵ سالگی راهی میدان نبرد شد و تا پایان جنگ مشغول خدمت گردید. چند سال بعد، پیکر دایی شهیدش هم تفحص شد و مشتی استخوان از او برگشت. احمد همچنان بی تاب شهادت بود. وی با شروع درگیریهای سوریه، عازم دفاع از حرم شد. در ماموریت مجروح شد اما باز هم از پای ننشست و دوباره به میدان رفت تا آنکه شب ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ در جبهه سوریه در عملیات هوبر به فیض شهادت رسید.

وصیتنامه

از کلیه دوستان و عزیزان حلالیت می‌طلبم و امیدوارم که همگی همچون آفریدگارشان بخشنده و مهربان بوده و حقیر را حلال نمایند. شرمنده که مختصر نوشتم، زیرا خود را کوچکتر از این می‌دانستم که تذکر و یا نصیحتی نمایم که خداوند رحمان و رحیم اکمال‌الدین کرده و تمام جهان زاده اوست که وقت تنگ است و عمر کوتاه، پس آن را از دست نداده و انگشت در دهان نگزیم در روزی دیگر.

و اما ‌ای سبب عالم هستی، ای قائد پیر و مراد من، تو خود شاهد باش آنچه نایب برحقت گفت همچون سربازی در حد توان انجام دادم، پس عنایتی نما و این تحفه ناچیز را به فضل و کرمت قبول نما.

التماس دعا

کوچک شما احمد اسماعیلی

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا