شهید احسان الله قاسمیه

شناسه

نام: احسان الله
نام خانوادگی: قاسمیه
نام پدر: عباس
نام مادر:
تاریخ تولد: ۱۳۳۶/۶/۲۰
محل تولد: کاشان
سن: ۲۵ سال
تحصیلات: دانشجوی مهندسی برق دانشگاه تگزاس آمریکا
وضعیت تاهل:
مسئولیت: فرمانده گردان امیرالمومنین(ع)
تاریخ شهادت: ۱۳۶۱/۲/۱۹
محل شهادت: خرمشهر
نحوه شهادت: دفاع مقدس
مزار: کاشان، دارالسلام

زندگینامه

شهید احسان الله قاسمیه ۲۰ شهریور ماه ۱۳۳۶ در کاشان به دنیا آمد. وی پس از اخذ دیپلم، برای تحصیل در رشته مهندسی برق در دانشگاه کنیگزویل تگزاس به آمریکا مهاجرت کرد و از دانشجویان ممتاز این دانشگاه محسوب می شد.

وقتی فهمید در ایران جنگ شده و دشمن در حال پیشروی است برای دفاع از مملکتش به کشور آمد.

وی به ایران بازگشت و در یگان های حفاظتی امام خمینی(ره) و ریاست جمهوری حضور یافت. او دارای بصیرت، شجاعت و ژرف نگری برگرفته از تربیت اسلامی و تقوای الهی بود و در جریان کاندیداتوری و انتخاب بنی صدر، به روشنگری افراد و برملاکردن چهره منافقانه او می پرداخت. در یکی از ملاقاتهای بنی صدر با امام (ره) شهید قاسمیه او را در حین ورود مورد بازرسی بدنی قرار داد که این موضوع سابقه نداشت.

احسان الله بارها به جبهه رفت. مدتی فرماندهی گردان حضرت امیرالمؤمنین (ع)، گردان ۹ قدر پادگان ولیعصر«عج» تهران، را بر عهده داشت. در عملیات در منطقه کوهستانی بازی دراز شرکت کرد و پس از بازگشت از جبهه همراه با گردان ۹ سپاه، مسئولیت حفاظت از بیت ریاست جمهوری وقت، آیت الله خامنه ای را به عهده گرفت و با آغاز عملیات بیت المقدس همگام با گردان تحت فرماندهی اش جهت آزادسازی خرمشهر بالاترین مرتبه ایثار و جانفشانی را ارائه کرد و در نوزدهم اردیبهشت ماه ۱۳۶۱ شهد شیرین شهادت را نوشید و در گلزار شهدای دارالسلام کاشان به خاک سپرده شد.

وصیتنامه

بسم رب الشهداء والصدیقین

الحیوه موتکم قاهرین والموت فی حیوتکم مقهورین.

درود برامام عزیزم و سلام به شهدای خونین کفن انقلاب و درود به امت مسلمان و مبارز ایران اسلامی و دوستان و همرزمان پاسدارم و خانواده عزیزم، برایم دعا کنید تا شهادتم مورد اجابت خداوند قرار گیرد تا در روز حساب و میزان در برابر خداوند و رسولش سربلند باشم، برایم دعا کنید که میدان رزم رفته باشم به خاطر رضای خداوند از مجروح شدن و معلول شدن نهراسیده باشم که نسبت به امانت خداوند امین باشم شهادت را طلبیده باشم برای تقرب الهی و ضمانتی برای بخشش گناهان و جهاد اصغر نه برای فرار از جهاد اکبر و این راه را با شناخت و رضایت کامل و اهداء چند قطره خون بی ارزشم پیمودم.

پروردگارا از من بپذیر پیام مرا به عنوان یک پاسدارشهید که خونش را نثارکرد تا پیام خونبارش بر دل شما امت مسلمان بنشیند، این است که تداوم انقلاب اسلامی بستگی به صدورآن به همه جهان دارد انقلاب نکردیم که فقط استقلال و آزادی کشورمان را به دست آوریم ما برای نجات بشریت از جهل و گمراهی و برای نجات مظلومان از ظالمان و برای رهایی مستضعفین از چنگال مستکبرین و برای استقرار دین خدا در تمام جهان قیام کردیم و استمرار این جنبش نیاز به خون دارد. نکند نسبت به سرنوشت خلق خدا بی تفاوت باشیم و ظلم ظالمان را بر مظلومان تماشا کنیم ما در اسلام تماشاچی نداریم همه مسلمانان به هر نحوی باید در صحنه نبرد بین حق و باطل در تمامی زمین خدا شرکت کنند وگرنه خود نیز باطلند.

پدر بزرگوار و مادر عزیز و بهترازجانم می دانم که مرگ فرزند جوان برای پدر و مادر دردناک است می دانم که با شنیدن خبر شهادتم قلبتان دردمند و غمناک است اما ای پدر و مادر من یک پاسدار بودم و به مرحله ای از رشد و شناخت رسیده بودم که دریابم من متعلق به پدر و مادرنیستم من متعلق به خویش هم نیستم بلکه من متعلق به خدا هستم انا لله و انا الیه راجعون و من از شما می خواهم پدر و مادر یک پاسدارشهید باشید تا یک فرزند شهید چراکه رسالت یک پاسدار در رابطه با انقلاب امنیتش می باشد و رسالت یک فرزند در رابطه با پدر و مادرش و اگر نتوانستم فرزند خوبی برای شما باشم شاید به خاطر این بود که خواستم پاسدار خوبی باشم اگرچه یک پاسدار خوب فرزند خوب یک امت مسلمان است و در آخرین کلام از شما می خواهم آنچه مشقت وزحمت برای من متحمل شده اید بر من حلال کنید و اگر احیاناً تندی و بی حرمتی و بی اطاعتی از من دیده اید بر جهالت من ببخشید همینطور خواهران وبرادر عزیزم و دوست بهتر از جانم ابوالفضل معاونم و همرزمان پاسدارم که امیدوارم راهتان فی سبیل الله باشد والسلام.

توجه:۱- مقدار پولی که از حقوق پاسداریم باقی مانده جهت روزه های قضا بین فقرا تقسیم کنید.

۲- کلت کوچکم را همراه با سجاده و جانمازم و مهروتسبیح و عبایم به ابوالفضل بدهید.

۳- پیراهن سفیدی که خواهرم برای دامادی من کنارگذاشته است به یکی از پاسدارانی که با همسر یکی از شهدا ازدواج می کند هدیه کنید.

۴- اگر جسدی از من باقی ماند هرجا که مادرم گفت مدفون سازید.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا