شهید ابوالفضل راه چمنی

شناسه

نام: ابوالفضل
نام خانوادگی: راه چمنی
نام پدر: علی اکبر
نام مادر:
تاریخ تولد: ۱۳۶۴/۱۲/۲
محل تولد: تهران
سن: ۳۱ سال
تحصیلات: کارشناسی ریاضی، مقام دوم المپیام ریاضی استان تهران
وضعیت تاهل:
مسئولیت: فرمانده زینبیون
تاریخ شهادت: ۱۳۹۵/۱/۱۸
محل شهادت:
نحوۀ شهادت: مدافع حرم
مزار: تهران، پاکدشت، روستای ارمبویه

زندگینامه

شهید ابوالفضل راه‌چمنی در دوم اسفند ۱۳۶۴ در شهر تهران دیده به جهان گشود. او اصالتا از روستای راه چمن از توابع شهرستان سبزوار بود. دوران کودکی و تحصیلات ابتدایی و متوسطه ابوالفضل، در محله پارچین تهران سپری شد. هوش و استعداد ابوالفضل از همان دوران کودکی او را در زمره نخبگان قرار داده بود و این امر علاوه بر فعالیت های گسترده فرهنگی و مذهبی، در تمام دوران تحصیلی او نیز مشهود بود؛ به‌طوری که در مقطع راهنمایی در مسابقات المپیاد ریاضی مقام دوم در سطح شهرستان را کسب نمود. با این وجود، پس از اخذ مدرک دیپلم، در سال ۱۳۸۴ به سپاه پاسداران ملحق شد تا در لباس مقدس این نهاد به کشورش خدمت کند. پس از ورود به سپاه پاسداران برای ادامه تحصیل، رشته ریاضی را برگزید و علاوه بر کسب مدرک کارشناسی با معدل بالا، توانست در مسابقات المپیاد ریاضی استان تهران نیز مقام دوم استانی را کسب نماید. تمام این ها در شرایطی بود که فعالیت های فرهنگی‌اش هیچگاه کمرنگ نشد و حتی با پیگیری‌های بسیار توانست نماز جماعت را برای نوبت صبح نیز در مسجد محله‌اش دایر نماید.

وی با آیات نوربخش قرآن کاملا مأنوس بود و هیچگاه نماز اول وقت را ترک نمی‌کرد. ابوالفضل راه‌چمنی قاری و حافظ ۵جزء قرآن بود و از آنجایی که در رشته‌های کوه نوردی، صخره نوردی، غواصی، چتربازی، جودو و چندین رشته ورزشی دیگر حرفه‌ای بود، در محل خدمتش علاوه بر فعالیت های فرهنگی، به عنوان مربی ورزشی نیز فعالیت می‌کرد.

تشدید درگیری‌ها بین جبهه اسلام و تکفیری‌ها در سوریه و عراق، راه‌چمنی را هم عازم دیار مبارزه کرد و با پافشاری فراوان موفق شد، جمعاً هشت‌بار به جبهه‌های نبرد اعزام شود و در جمع رزمندگان پاکستانی، فرماندهی بچه‌های زینبیون را به عهده گیرد. مدافع‌حرم ابوالفضل راه‌چمنی آخرین‌بار در یازدهم اسفند ۱۳۹۴ عازم دمشق سوریه شد و سرانجام پس از ۳۶روز از آخرین اعزامش، در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ بر اثر اصابت گلوله به سر، در منطقه العیس استان حلب سوریه به فیض شهادت نائل آمد. پیکر پاک شهید مدافع‌حرم ابوالفضل راه‌چمنی پس از تشییعی باشکوه، در گلزار شهدای روستای ارمبویه از توابع شهر پاکدشت به خاک سپرده شد

کتاب

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا