شهید ابراهیم لشکری‌نژاد

شناسه

نام: ابراهیم
نام خانوادگی: لشکری‌نژاد
نام پدر: محمد
نام مادر: بتول
تاریخ تولد: ۱ تیر ۱۳۴۲
محل تولد: تهران
سن: ۲۳
تحصیلات: دانشجوی بهداشت محیط و سطح مقدماتی حوزه
وضعیت تأهل: ؟
مسئولیت: ؟
تاریخ شهادت: ۲۳ اسفند ۱۳۶۵
نحوۀ شهادت: اصابت ترکش در جبهه
مزار: گلزار شهدای تهران، قطعه ۲۹، ردیف ۱۱۲، شماره ۵

زندگینامه

شهید ابراهیم لشکری در نخستین روز تابستان سال ۱۳۴۲، در شهر تهران چشم به جهان گشود. پدرش محمد، کارمند بود. ابراهیم در هنرستان صنعتی بزرگ تهران در رشته الکترونیک (برق فشار قوی) دیپلم گرفت. پشتکار خوبی در تحصیل علم داشت، در مدت سه ماه درس خواند و با همت و تلاش توانست در رشته علوم تجربی هم دیپلم بگیرد و در کنکور در رشته «بهداشت محیط کار» در دانشگاه تهران پذیرفته شود.

سپس وارد حوزه آیت‌الله مجتهدی و حوزه مروی شد و درس‌های علوم قرآنی را فرا گرفت. درحد لیسانس درس خواند.

بعد از فراگیری علوم دینی و قرآنی، در پادگان «نصر» به سربازان مباحث علوم دینی مورد نیاز را آموزش می‌داد و به سئوالات و شبهات دینی آنان پاسخ می‌داد.

اهل ورزش، به ویژه ورزش‌های رزمی و فوتبال نیز بود، نقاش و طراح قابلی هم بود، طرح یک مشت بسته را کشیده بود و به دیوار مسجد توحید چسبانده بود، که هنوز هم اثر هنری اش وجود دارد. ابراهیم با زبان عربی، آلمانی و انگلیسی آشنایی داشت و علاقه زیادی به حفظ قرآن از سن ۱۸ سالگی پیدا کرده بود.  

وی که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافته بود، بیست و سوم اسفند ۱۳۶۵، در شلمچه در عملیات کربلای ۵ بر اثر اصابت ترکش به فیض شهادت رسید.

دستنوشته

آخرین دست‌نوشته

«إِلَهِی کَیْفَ أَدْعُوکَ وَ أَنَا أَنَا وَ کَیْفَ أَقْطَعُ رَجَائِی مِنْکَ وَ أَنْتَ أَنْتَ» خدایا در تکوین ما چه نگاشته‌ای؟

نمی‌دانم، اما همچون مخاطبی آشنا می‌خوانمت، همچون یاری دیرین می‌شناسمت و با ذره‌ذره وجودم که از وجود توست می‌یابمت.

خدایا در پس پرده خلقت چه برایم مقدر نموده‌ای نمی‌دانم ولی می‌دانم که می‌خواهم در «زمره خوبان» باشم.

وفاکنندگان به عهد، پاک نیتان، پاک سرشتان، مومنین متقین، مجاهدین، صلحاء، شهدا و … نمی‌خواهم مرا از فیض عظما لغایت همچون مغضوبین و ظالین محروم بداری و از صراط مستقیم دور بداری، بسیار آیات و روایات داریم که می‌خواهم آن‌ها را بازگویم، ولی… مرا با تمام کاستی‌ها و نقایص پذیرا باش».

«خواهم که دفن بگردد جسمم به کربلایش این ماجرای بدین‌جا پایان نمی‌پذیرد»

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا