شهیده ربابه اسماعیلی

شهیده ربابه اسماعیلی

شناسه

نام: ربابه
نام خانوادگی: اسماعیلی علی شاه
نام پدر: اسمعیل
نام مادر: بتول نوروزی
تاریخ تولد: ۲۵/۶/۱۳۴۵
محل تولد: تهران
سن: ۱۸ سـال
وضعیت تاهل: مجرد
شغل: امدادگر
تحصیلات: دیپلم
تـاریخ شـهادت: ۱/۶/۱۳۶۳
محل شهادت: تهران، میدان راه آهن
نـحوه شـهادت: توسط ضد انقلاب
مـزار: تهران، بهشت زهرا(س)، قطعه۲۷، ردیف۶۷، شماره۶

زندگینامه

شهیده ربابه اسماعیلی علیشاه بیست و پنجم شهریور ۱۳۴۵، در روز ولادت حضرت فاطمه(س)، در تهران محله وحدت اسلامی چشم به جهان گشود. اولین فرزند خانواده بود.

او تا پایان دوره متوسطه در رشته تجربی درس خواند و دیپلم گرفت. دوران تحصیلش در مدرسه ایران در محله وحدت اسلامی تهران سپری شد. به درس علاقه داشت و همیشه در مدرسه دانش آموز ممتاز بود. تا نیمه های شب چراغ اتاقش روشن بود و درس می‌خواند. خیلی اهل مطالعه بود و به کتابهای شهید مطهری علاقه خاصی داشت. او بنیان گذار کتابخانه مدرسه ایران شد و خودش کتابهایی را جمع آوری و آنها را شماره گذاری ‌کرد و کتابها را برای مطالعه به دانش آموزان تحویل می‌داد که در حال حاضر آن کتابخانه به اسم ربابه نام گذاری شده است.

سال ۱۳۶۳ در آزمون سراسری دانشگاه تهران پذیرفته شد؛ اما عمر کوتاهش فرصت حضور در دانشگاه را به او نداد چراکه یکم شهریور ۱۳۶۳، در میدان راه آهن تهران بر اثر انفجار بمب به شهادت رسید.

او اوقات فراغتش را با حضور در مسجد قندی و کمک در بسته بندی اقلام مورد نیاز برای ارسال به جبهه ها می‌گذراند. وی علاقه زیادی به حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل داشت و به همین دلیل در کلاسهای امدادگری شرکت داشت تا بتواند به عنوان امدادگر به رزمندگان اسلام خدمت کند.

صبح روز اول شهریور۱۳۶۳ ربابه طبق برنامه هر روز آماده رفتن به کانون حر برای شرکت در کلاس های امدادگری پزشکی شد. در حوالی میدان راه آهن در حال پیاده شدن از ماشین بود که بمبی که توسط منافقین در باجه تلفن میدان راه آهن تعبیه شده بود منفجر شد و ربابه که تنها ۱۸ بهار از عمرش گذشته بود، به فیض شهادت نائل آمد.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا