شهید محمود حق دوست

شناسه

نام: محمود
نام خانوادگی: حق دوست طالبی نژاد
نام پدر: هادی
نام مادر: صدیقه
تاریخ تولد: ۱۳۴۱/۱/۳
محل تولد: تهران
سن: ۲۴ سال
تحصیلات: سیکل
وضعیت تاهل: متاهل – دارای ۱ فرزند
مسئولیت: معاون فرمانده گردان
شغل:
تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۱۰/۲۱
محل شهادت: شلمچه
نحوۀ شهادت: کربلای ۵
مزار: تهران، بهشت زهرا(س)، قطعه۲۶ ردیف۸۲ شماره۴۹

زندگینامه

شهید محمود حقدوست طالبی نژاد در سوم فروردین ۱۳۴۱، در تهران چشم به جهان گشود. پدرش هادی، فروشنده بود. محمود تا سوم متوسطه درس خواند. سال۱۳۶۲ ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد. او در روز بیست و یکم دی ۱۳۶۵، با سمت معاون فرمانده گردان در شلمچه به فیض شهادت رسید.

وصیتنامه

فرازی از وصیتنامه شهید محمود حقدوست

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ لاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

خدایا شاهد باش که در این برهه از زمان در راه نجات دین و برقراری حکومت از جان و مال گذشته به این مکان مقدس آمده و جز به رحمت بی انتهایت و رسیدن به وصالت چشم داشتی ندارم پس از تو میخواهم که مرگم را شهادت در راهت قرار داده و آرزویم را به درجه استجابت برسانی انشاءالله.

سلام بر مادر مهربانم که با جثه نحیف و دل هم چون دریات همیشه به من درس مقاومت داده مشوق من برای ادامه راه شهیدان بودی از ذکر زحماتی که در طول عمر برایم کشیدی عاجز و درمانده ام . سلام بر پدرم که در طول زندگیام مشقات و مصائبی را تحمل گشته و چه صبحهای زود آنگاه که در خواب بودم برای آسایشمان از خانه خارج شدی و شرمندهام از اینکه گرهای از مشکلاتتان نگشودم ولی چشم به عفو و رضایت دارم که رضایت خداوند بسته به رضای والدین است. از شما می خواهم که پس از مرگم که امیدوارم شهادت در راه خدا باشد مقاوم بوده دیگران را به صبر و استقامت توصیه نمائید.

همسرم، از تو می خواهم چنانچه خطائی از من سر زد ببخشید و از خداوند برایم طلب آمرزش کنید و چنانچه اراده خداوند بر این قرار گرفت که فرزندی به ما اعطا کند چنانچه پسر بود سجاد و اگر دختر بود زینب بنامی و در حفظ و تربیتشان تا آنجا که در توان داری بکوشی.

از خانواده ام خواستارم بعد از مرگم که به لطف خدا شهادت در راهش باشد با مسئولیت خانواده شهید بودن را به عهده دارند پس بطور احسن از آن استفاده کرده و خدای ناکرده انحرافی پیش نیاید که شهدا نظاره گر اعمالتان بوده و مردم انقلابی شما را الگوی خود میدانند و فراموش نکنید که دنیا صحنه آزمایش است امیدوارم که در این امتحان پیروز بوده مجال سوء استفاده را از دشمنان سلب نمایئد.

خدایا از تو میخواهم و به خون پاک حسین(ع) قسمت میدهم مرا به بندگیت بپذیری و شهادت در راهت را نصیب من گردانی.

والسلام

محمود حقدوست

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا