شهید سلمان امیراحمدی

شناسه

نام: سلمان
نام خانوادگی: امیراحمدی
نام پدر: حسینعلی
نام مادر: معصومه ابراهیمی
تاریخ تولد: ۱۳۶۶/۴/۱۲
محل تولد: تهران
سن: ۳۵ سال
تحصیلات: کارشناسی ارشد مدیریت
وضعیت تاهل: متاهل
مسئولیت: مدیریت کلینیک بیمارستان شهید لبافی‌ن‍‍ژاد
تاریخ شهادت: ۱۴۰۱/۷/۱۶
محل شهادت:
نحوۀ شهادت: : اصابت گلوله و ساچمه اغتشاشگران به سر و صورت
مزار: تهران، بهشت زهرا (قطعه ۵۰، ردیف ۷۹، شماره ۲۲)

زندگینامه

شهید سلمان امیراحمدی متولد سال ۱۳۶۶ بود. او در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله غواصی، پاراگلایدر، پرش از ارتفاع و جودو فعالیت می‌کرد. در برخی از این رشته‌ها تحت آموزش سردار حاج‌محمد ناظری بود. وی در رشته مدیریت فرهنگی مدرک کارشناسی گرفته بود و قبل از شهادت، در ترم آخر کارشناسی‌ ارشد تحصیل می‌کرد. او قبل از شهادت مدیریت کلینیک بیمارستان لبافی‌نژاد را بر عهده گرفته بود.

سال ۱۳۹۴ برای حضور در سوریه ثبت‌نام کرده بود اما در اواسط دوره به او گفته بودند که نمی‌تواند به سوریه برود. از آنجا که خانواده امیر احمدی یک شهید داشت، روح الله امیراحمدی، فرد دیگری اجازه پیدا نمی‌کرد که به سوریه برود؛ البته تا آخرین لحظه تلاش کرد، اما نتوانست به آرزویش برسد. ناراحت بود و خواب و خوراک نداشت.

۱۶ مهرماه ۱۴۰۱ که اغتشاشگران خیابان را به هم ریخته بودند، سلمان وارد کوچه شد و برادرش پشت سر او. آشوبگران را متفرق کردند و نظمی به کوچه بخشیدند اما در این حین، مردی از بالای بام با تفنگ ساچمه‌ای سلمان را نشانه گرفت و تیری شلیک کرد. سلمان غرق خون روی زمین افتاد. او را به بیمارستان رساندند اما به شهادت رسید. اغتشاشگران ۵۲ ساچمه به وی زده بودند.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا