شهیده اکرم عسگریان کرمانی

شناسه

نام: اکرم
نام خانوادگی: عسگریان کرمانی
نام پدر: هدایت
نام مادر: مریم ربانی ابوالفضلی
تاریخ تولد: ۱۳۳۶/۶/۱۰
محل تولد: تهران
سن: ۲۱ سال
تحصیلات: فوق دیپلم
وضعیت تاهل:
شغل: دبیر حرفه و فن مدرسه راهنمایی آذرخش تهران
تاریخ شهادت:۱۳۵۷/۹/۱۱
محل شهادت: خیابان پرواز
نحوه شهادت: توسط عوامل رژیم پهلوی
مزار:

زندگینامه

شهیده اکرم عسگریان کرمانی در سال ۱۳۳۶ چشم به جهان گشود، از همان ابتدا پدر و مادر مؤمنش او را با معارف اسلامی آشنا ساختند و او را به دوری از فساد سفارش نمودند. پس از شادیهای کودکانه پای در رکاب تحصیل نهاد و با جدیت آن را ادامه داد. و از آنجا که عمیقاً به ارزشهای اسلامی معتقد بود پوشش اسلامی چادر را در تمامی مراحل درس‌خواندن حفظ نمود.

اکرم در دانشسرا به انجام فعالیت‌های ضد رژیم می‌پرداخت و برای اجرای دستورات اسلامی کوشش فراوان می‌نمود. او که پوشش چادر را لباس افتخاری برای خود می‌دانست حاضر شد تجدید شود اما در مقابل دیدگان نامحرم امتحان ورزش ندهد.

توانست با مدرک فوق دیپلم از دانشسرای تربیت معلم فارغ‌التحصیل شود. با اخذ مدرک فوق‌دیپلم در آموزش و پرورش به استخدام رسمی درآمد و با تدریس در مدرسه راهنمایی آذرخش، از فرهنگیان منطقه ۱۳ تهران گردید.

تا اینکه در تاریخ ۱۱/۹/۱۳۵۷ مصادف با روز اول محرم به هنگام یاری رساندن به یکی از همسایه‌ها که مجروح شده بود در خیابان پرواز هدف تیر مزدوران قرار گرفت و در ۲۱ سالگی با شهادت از این عالم خاکی هجرت کرد. پیکر خونین اکرم عسگریان کرمانی در بهشت‌زهرا(س) به خاک سپرده شد.

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا