شهید محمد مجازی

شناسه

نام: محمد
نام خانوادگی: مجازی
نام پدر: عزت الله
نام مادر: کبری
تاریخ تولد: ۱۳۴۴/۱/۱۰
محل تولد: تبریز، شلنجان
سن: ۲۳ سال
تحصیلات: سوم راهنمایی
وضعیت تاهل: متاهل – دارای ۱ فرزند
مسئولیت: فرمانده محور تیپ سوم ل۲۷
شغل:
تاریخ شهادت: ۱۳۶۷/۵/۵
محل شهادت: اسلام آباد غرب
نحوۀ شهادت: مرصاد
مزار: تهران، بهشت زهرا(س) قطعه۴۰ ردیف۴۸ شماره۶

زندگینامه

شهید محمد مجازی در سال ۱۳۴۴ چشم به جهان گشود و در ۶ ماهگی به دلیل وضعیت شغلی پدرش به تهران آمدند. کلاس اول ابتدائی را در ضیاءآباد شروع کرد و بعد از به پایان رساندن دوره ابتدائی و راهنمائی وارد دبیرستان شده و در کنار درس خواندن شروع به کار کرد. در اوائل انقلاب فعالیت های انقلابی اش آغاز شد و مبارزات خود را علیه رژیم شاه شروع کرد. بعد از پیروزی انقلاب وارد بسیج شده و با شروع شدن جنگ تحمیلی در کلاس سوم دبیرستان ترک تحصیل نمود و به جبهه رفت. در آزادسازی خرمشهر مجروح شد.

در عملیات کربلای ۵ نیز مجروح شد و در حالی که جراحتش بهبود نیافته بود به جبهه بازگشت. وی در سال ۱۳۶۱ به عضویت رسمی سپاه در آمد، ۶ سال جانشینی گردان حمزه سیدالشهدا علیه السلام در لشگر ۲۷ محمد رسول الله صلوات الله علیه را بر عهده داشت و در اواخر سال ۱۳۶۶ تیپ سوم لشگر را تشکیل داد و فرماندهی محور عملیاتی این تیپ را بر عهده گرفت.

ایشان بعد از پذیرش قطعنامه در درگیری با منافقین در عملیات مرصاد در سن ۲۳ سالگی در مرداد ۱۳۶۷ در اسلام آباد غرب در حالی که تنها فرزندش تنها ۴ سال داشت، به فیض شهادت رسید.

وصیتنامه

بسم رب الشهداء و الصدیقین

ان الله یحب الذین یقاتلون فی سبیله صفاکانهم بنیان مرصوص

ای خدای من، ای خدای مهربان من، اگر من را از پرده ستاریت خود دور کنی چه کنم؟ و چه بسا و مطمئنن همه از من فرار میکنند.

خدای من، ای خدای مهربان من، اگر آبرویم را حفظ نکنی و اگر پرده ستاریتت را از روی اعمال من بکشی در پیش پیامبر صلوات الله علیه و شهداء و رهبرمان چه بگویم؟ که بیچاره ام.

خدایا با فضلت با من رفتار کن و به ما اخلاص همراه با عمل و عمل همراه با اخلاص و عملی که فقط برای ذات اقدست، عنایت کن که اگر این نعمت و فضل را از ما دریغ کنی (خصرت دنیا والاخرت) خواهیم بود و خواهم شد که نفسمان بسیار سرکش است.

ای (سریع الرضا) و ای (غیاث المستغیثین) و ای (صمد) از همه جا فرار کرده و به درگه تو آمده ام یاری ام کن که رزمنده ای توانا و دانا و با اخلاص و عالم و عامل و راضی به رضای تو باشم.

ای یاور و ای همه چیز توئی و ما هیچیم و بالاترین افتخار ما این است که همچون تو خدائی داریم که هم فاضل است و هم رحمان و رحیم و بخشنده و مهربان.

ای (غیاث المستغیثین) ما نیازمندیم و تو بی نیاز، پس ما را یاری کن و روزی ما قرار بده که فقط برای تو قدم برداریم.

مردان خدا چه با صفا میمیرند          جان باخته در راه خدا میمیرند

گویی که رسیده حکم آزادیشان          خندان لب و با میل و رضا میمیرند

با سلام به امام عزیزمان خمینی کبیر رحمت الله علیه این رهبر آگاه و این فرزند به حق فاطمه سلام الله علیها و نائب به حق امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف که چنان در اسلام ذوب شده است که دیگر چیز دیگری مد نظر وی نیست و نمیباشد و با رهبری پیامبر گونه اش ما را از منجلاب فساد و تباهی نجات داد و به سوی نور هادی شد که ما هر چه داریم از بلند اندیشی و معنویت ایشان است.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا