شهید علی‌اکبر وهاج

شناسه

نام: علی اکبر (سیمین پور)
نام خانوادگی: وهاج
نام پدر: منوچهر
نام مادر: درخشنده
تاریخ تولد: ۱۳۲۳/۸/۱
محل تولد: تهران
سن: ۳۴ سال
تحصیلات: لیسانس حسابداری
وضعیت تاهل: متاهل – دارای ۴ فرزند
شغل: کارمند شرکت نوسازی
تاریخ شهادت: ۱۳۵۷/۱۱/۲۲
محل شهادت: تهران، پادگان نیرو هوایی
نحوه شهادت: اصابت گلوله توسط ماموران رژیم طاغوت
مزار: بهشت زهرا(س) تهران ( قطعه ۲۱ ، ردیف ۶۵ ، شماره ۱۸)

زندگینامه

شهید علی‌اکبر(سیمین پور) وهاج در اولین روز از دومین ماه پاییز سال ۱۳۲۳، در در چهارراه مختاری تهران چشم به جهان گشود. در کودکی به علت زیبایی ظاهری پدرش او را سیمین پور صدا میکرد. علی اکبر تا کلاس پنجم ابتدایی در همان محل و از پنجم تا دهم متوسطه در خوزستان (بندر ماهشهر و اندیمشک) به اتفاق خانواده اش به سر می برد و باز مجددا در سال ۴۴ بعداز بازنشستگی پدر از راه آهن دولتی ایران به تهران بازگشتند و دیپلم طبیعی را از دبیرستان دکتر مدرسی واقع در خیابان نظام آباد گرفت و بعد از اینکه نتوانست به دانشگاه وارد شود راهی سپاه دانش فرمایشی شاه گشت و در همان دوره آموزشی بود که ازدواج کرد و صاحب سه دختر و یک پسر شد.

وی از اواخر سال ۱۳۵۱ با راه یافتن به جلسات استادمرحوم فخرالدین حجازی و توسط ایشان با دکتر شریعتی، آیت الله مکارم شیرازی، استاد حاج آقا مجتبی تهرانی، شیخ یحیی نوری و در قم، محضر مرحوم سید محی الدین حسینی شیرازی و مرحوم آیت الله مشکینی، آیت الله راستی، آیت الله حائری شیرازی، آیت الله سید معزالدین حسینی شیرازی دوران تکاملی روح خویش را گذراند و بعد از آن به صف مجاهدان انقلاب پیوست.

تا پایان دوره کارشناسی در رشته حسابداری درس خواند. کارمند شرکت نوسازی غرب بود. بیست و دوم بهمن ۱۳۵۷، در تهران بر اثر اصابت گلوله توسط ماموران رژیم طاغوت در پادگان نیروهوایی به شهادت رسید.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا