شهید حسین ارادتی

شناسه

نام: حسین
نام خانوادگی: ارادتی
نام پدر: احمد
نام مادر: حکیمه
تاریخ تولد: ۱۳۴۲/۱۰/۱۳
محل تولد: تهران
سن: ۲۲ سال
تحصیلات: سیکل
وضعیت تأهل:
مسئولیت:
تاریخ شهادت: ۱۳۶۴/۱۱/۲۸
نحوۀ شهادت: والفجر ۸
محل شهادت: فاو
مزار: تهران، بهشت زهرا(س)، قطعه۲۶ ردیف۵۶۹ شماره۴۶

زندگینامه

شهید حسین ارادتی سیزدهم دی ۱۳۴۲، در تهران چشم به جهان گشود. پدرش احمد، راننده بود. حسین در سن ۷ سالگی وارد مقطع دبستان شد. با اوجگیری انقلاب اسلامی در تظاهرات و راهپیماییها شرکت می نمود در راه اندازی اعتصابات دانش آموزی و تعطیل کلاسهای مدرسه شان نقش بسزایی داشت. در روزهای تاریخی و سرنوشت ساز ۱۷ شهریور و ۲۲ بهمن ۵۷ باوجود سن کم نقش فعالی را ایفا کرد.

حسین با اخذ مدرک دوره راهنمایی برای مستحکم نمودن بیشتر چرخ های اقتصاد خانواده بطور تمام وقت جذب بازار کار شد و به شغلهایی از قبیل نقاشی ساختمان و غیره مشغول گشت.

با صدور فرمان امام مبنی بر تشکیل بسیج، حسین به عضویت بسیج در آمد و جزو اولین گروه افرادی بود که دوره آموزش نظامی را در آن نهاد انقلابی گذراند و بیشتر فعالیت وی در برنامه های پایگاه مالک اشتر بود.

حسین با اینکه به علت نداشتن انگشت شصت پا از خدمت در نظام به هنگام سربازی معاف گشته بود داوطلبانه برای دوره سه ماهه راهی جبهه های حق علیه باطل گردید.

با پایان یافتن دوره ماموریتش از ناراحتی گریه میکرد. مجددا سه ماه دیگر ماموریت گرفت و در عملیات والفجر ۸ شرکت کرد که در همان عملیات به شهادت رسید و پیکر پاکش نیز در منطقه عملیاتی ” فاو ” زیر آتش و دود باقی ماند.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا