شهید حسن مختارزاده

شناسه

نام: حسن
نام خانوادگی: مختارزاده
نام پدر:
نام مادر:
تاریخ تولد: ۱۳۸۰/۴/۲۶
محل تولد: قم
سن: ۲۱ سال
تحصیلات: طلبه
وضعیت تاهل: مجرد
مسئولیت:
تاریخ شهادت: ۱۴۰۱/۸/۱۸
محل شهادت:
نحوۀ شهادت: ضربات متعدد چاقوی اغتشاشگران
مزار: قم، حرم حضرت معصومه

زندگینامه

شهید حسن مختارزاده متولد سال ۱۳۸۰، طلبه پایه ۶ مدرسه علمیه عترت قم و از بسیجیان فعال یگان فاتحین سپاه استان بود که برای جلوگیری از آسیب رساندن اغتشاش‌گران به اموال عمومی و حفظ امنیت مردم نقش پر رنگی داشت، همچنین برای تامین امنیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) به صورت داوطلبانه فعالیت می کرد.

مختارزاده هفت مدال ورزشی و کارت بین المللی نجات غریق داشت. استاد ورزش های رزمی بود؛ چهار مدال طلا، دو نقره و یک برنز از مسابقات رزمی و جوجیتسو سبک برزیلی داشت. دوره غواصی را گذرانده بود و کارت بین المللی نجات غریق داشت و این دوره ها را آموزش می داد.

از کلاس دهم روی پای خودش ایستاد و برای خودش درآمد داشت؛ دوره «ام دی اف» و سقف کاذب را گذرانده بود.

وی که به صورت خودجوش از سال ۹۸ به عنوان بسیجی در گردان ۶۰۲ یگان امنیتی امام علی سپاه محمد رسول الله تهران نیز فعالیت داشت، در مأموریت آرام‌سازی اغتشاشات تهران، مصدوم و پس از ۲۲ روز بستری در کما به شهادت رسید.

وی در روز ۲۶ آبان همراه با برادرش در حال بازگشت از مأموریت آرام سازی در اتوبان حکیم غرب به شرق، ابتدای ۳۵ متری گلستان بود که بر اثر روغن و گازوئیل ریخته شده توسط اغتشاشگران در مسیر حرکت کاروان موتوری بسیج، دچار سانحه شده و زمین خورد و یک خودرو از روی بدن وی عبور کرده و متواری ‌شد. حسن مختارزاده بعد از انتقال به بیمارستان بقیه الله(عج) به دلیل شدت جراحات سطح هوشیاری اش کم شد و به کما رفت، سرانجام جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱ بعد از ۲۲ روز به فیض شهادت نائل آمد و به دوستان شهیدش پیوست.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا