شهید جواد افراسیابی

شناسه

نام: جواد
نام خانوادگی: افراسیابی
نام پدر: علیمحمد
نام مادر: عفت
تاریخ تولد: ۱۳۳۷/۱/۲
محل تولد: تهران
سن: ۲۵ سال
تحصیلات: سیکل
وضعیت تاهل: متاهل- دارای ۲ فرزند
مسئولیت: فرمانده گردان
شغل:
تاریخ شهادت: ۱۳۶۲/۸/۱۳
محل شهادت: پنجوین
نحوۀ شهادت: والفجر
مزار: تهران، بهشت زهرا(س)، قطعه۲۴ ردیف۷۲ شماره۲۰
سایر اطلاعات: خانواده افراسیابی ۵ شهید تقدیم میهن کرده اند.

زندگینامه

شهید جواد افراسیابی در سال ۱۳۳۷ در شهر تهران چشم به جهان گشود. او تا سن ۷ سالگی تحت تربیت پدر و مادر و برادران بزرگتر قرار گرفت ۷ سالگی شروع به تحصیل کرد.

جواد یکی از متصدیان بزرگ مجلس عزای حسین ابن علی (ع) بود و فعالیتهای زیادی از خود نشان میداد.

او تا کلاس سوم راهنمائی (سیکل) تحصیل کرد و دیگر ادامه نداد و فقط در دروسهای مذهبی و مسجدها شرکت میکرد. در سال ۵۷ موقعی که پیامی از امام به ایران رسید جواد و برادرانش در شرق تهران برخاستند و جلودار موج عظیم مردم بودند و هفت برادر، مردم را تشویق به تظاهرات میکردند.

جواد در مسجد مسلم ابن عقیل (ع) که پایگاه اصلی شرق تهران بود انواع و اقسام مواد منفجره و پلاگاردهای مورد نیاز را تهیه و جمع آوری میکرد برای تظاهراتها.

جواد در ۲۲ بهمن چندین تانک و نفربر خودرو را از کار انداخت و چندتای دیگر را سالم به غنیمت گرفت و تقدیم مردم کرد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران جواد به غرب کشور رفت که جنگ کردستان شروع شد و در آنجا فرمانده ارزنده ای بود. سپس بسوی نفت شهر رفت که جنگ عراق و ایران در گرفت.

جواد در عملیات والفجر با یک پای مصنوعی و یک دست از کار افتاده و بدن سوراخ سوراخش در عملیات حضور داشت و رزمندگان هم بعد از خدا امیدشان به حاج جواد بود.

سرانجام به شهادت رسید و دو ساعت بعد خبر شهادتش از رادیو عراق پخش شد. رادیو عراق گفت: هی میگفتند سردار رشید ما هم سردارشان را از پای در آوردیم و کشتیم و دنباله آن گفت که این خانواده شهید افراسیابی از اقوام امام خمینی می باشند چون اینها همشان به جبهه میروند و مردم را هم تشویق به جبهه رفتن میکنند و آنها را بکشتن میدهند.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا