شهید امیر احمدی زمانی

شناسه

نام: امیر
نام خانوادگی: احمدی زمانی
نام پدر: رضاقلی
نام مادر: فاطمه
تاریخ تولد: ۱۳۴۵/۱۲/۲۵
محل تولد: تهران، شمیرانات
سن: ۱۷ سال
تحصیلات: متوسطه
وضعیت تاهل: مجرد
مسئولیت:
تاریخ شهادت: ۱۳۶۲/۱/۲۲
محل شهادت: فکه
نحوۀ شهادت: جنگ تحمیلی
مزار: بهشت زهرا(س) تهران

زندگینامه

شهید امیر احمدی زمانی اسفندماه ۱۳۴۵، در تهران چشم به جهان گشود. پدرش رضاقلی، کارمند راه و ترابری بود. امیر تا دوم متوسطه درس خواند. وی که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافته بود، بیست و دوم فروردین ۱۳۶۲، با سمت آر پی جی زن در فکه بر اثر اصابت گلوله به فیض شهادت رسید.

وصیتنامه

به درستی که همه از اوئیم و به سوی او باز می‌گردیم. این حقیر کوچک‌تر از آنم که بخواهم وصیّت و یا پیامی داشته باشم فقط مقداری از صحبت‌هایم را برای خانواده‌ام عرض می‌نمایم.

ای پدر و مادر عزیز و ای فرشتگان آسمانی که خدا شما را برایم فرستاد تا مرا تربیت نمایید امید است که بنده حقیر را حلال نمائید. صحبت من برای شما و دیگر برادران و خواهرم این است که سعی کنید همیشه پشتیبان امام باشید و هرگز از یاری او دست برندارید! زیرا امام بر حق است و همیشه حق بر باطل پیروز است.

نمازهای جماعت و دیگر اجتماعات مانند دعای کمیل راه‌پیمائیهایی که مورد تأیید امام باشد و دعای ندبه و نماز جمعه و غیره شرکت نمائید. اگر جبهه به نیرو احتیاج داشت و برادرم خواست به جبهه برود، به او اجازه دهید و فکر نکنید که شهید داده‌اید و دیگر نباید کاری انجام بدهید؛ زیرا رسالت خانوادۀ شهدا رسالت پیامبران است. به برادرم علی و دیگر برادرانم بگوئید که بیشتر به مسائل مذهبی توجه داشته باشید و تا توان دارند در راه انقلاب و اسلام اصیل به رهبری امام فعالیّت کنند و ضمناً مواظب اشخاصی که برای دوستی یا همکاری انتخاب می‌کنند باشند.

علی جان! هرگز گروه مقاومت را تنها نگذار و سعی کن عمل‌کرد و فعالیت شما و دیگران، به خصوص فرهنگی و عقیدتی بهتر از روز اول باشد. صحبت من با پدر و مادر و دیگر خانواده‌ها این است که من کوچک‌تر از آنم که بتوانم پیامی بدهم. نام پرآوازۀ شهیدی را روی خویش بگذارم ولی، امید است که در درگاه خدا روسفید باشم و دیگر سخنم که تمامی سخنان امام را گوش فرا داده و به آن عمل نمایند و هر کاری را که نیاز باشد انجام دهید. ای پدر عزیز و گرامیم! تمام پس‌اندازم را به عنوان کارهای مذهبی و جبهه و مسجد مصرف نمائید. امید است با تمام این احوال شما مرا حلال نمائید و هم‌چنین کلیّه برادران و خواهرم و دوستان و فامیل جنازۀ مرا در بهشت زهرا و پس از طواف به دور قبر هفتاد و دو تن در گلزار شهیدان دفن نمائید.

ای خواهر عزیزم! امیدوارم که الگوی خویش را فاطمه(س) یا زینب کبری قرار دهی. شب‌های جمعه دو رکعت نماز قضا برایم بخوانید. هر سال روز اول ماه محرم نذر کنید و چیزی بدهید. برای ختم و دیگر مراسم زیاد خرج نکنید! زیرا خدا را خوش نمی‌یاید و پولش را به حساب امام و یا دیگر ارگان‌ها و یا جنگ‌زدگان بریزید و حتی المقدور حجله و چراغانی نکنید.

والسلام علیکم و رحمت الله

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا