شهیده شیرین صفوی

شناسه

نام: شیرین
نام خانوادگی: صفوی
نام پدر:
نام مادر:
تاریخ تولد: ۱۳۵۲/۶
محل تولد: تهران
سن: ۴۷ سال
تحصیلات:
وضعیت تاهل: متاهل (دارای ۱فرزند)
شغل: پرستار
تاریخ شهادت:۱۳۹۹/۳/۲۱
علت شهادت: کرونا
نحوه شهادت: شهید مدافع سلامت
مزار: تهران، بهشت زهرا(س)

زندگینامه

شهیده شیرین صفوی در شهریور سال ۱۳۵۲ چشم به جهان گشود . یک خواهر‌ و سه برادر داشت و در سال ۱۳۸۱ از نعمت پدر محروم شد.
در سال ۱۳۸۶ ازدواج کرد و صاحب دختری به نام کوثر شد. وی در رشته پرستاری ادامه تحصیل داد و وارد شغل شریف پرستاری شد. ابتدا در بخش اورژانس و بعد از چند سال در بخش po ccu ، در بیمارستان بقیه الله (عج) مشغول به کار شد.
در بهمن سال ۱۳۹۸ که شروع همه گیری کرونا بود، او در خط مقدم مبارزه به بیماران کرونایی خدمت می کرد و در ۲۱ خرداد سال ۹۹ در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد و به خیل شهدای مدافع سلامت پیوست.


دستنوشته

این دستنوشته در آخرین شب قدر ماه مبارک رمضان، توسط شهید مدافع سلامت، خانم شیرین صفوی نوشته شده بود که پس از شهادت ایشان از کمدش پیدا شد.

سلام خدا جان‌دوستت دارم، هرچند من آدم ضعیفی هستم و قدرت امتحان‌های تو را ندارم. خدایا در لطف و رحمتت را برای من بازکن. از من سؤالات راحت بپرس و بگذار از این امتحان‌های دنیوی راحت بگذرم.

خدای دوستت دارم. من را از بنده‌های شاکر خود قرار بده. خدایا باایمان و مؤمن از دنیا بروم. خدای گناه هان من را ببخش و من را بیامرز. خدای یک‌جور دیگر به من نگاه کن، نگاهی که به بنده‌های خاصت می‌کنی! باشد.

 خدایا خودم و دخترم را تا ماه رمضان سال دیگر به تو می‌سپارم. خدایا دخترم را خوشبخت کن و به موفقیت برسان. خدایا من رمز و راز بلد نیستم؛ اما می‌دانم خودت کمکم می‌کنی.


کتاب

کتاب: آب پرتقال در کربلای ۵

نویسنده: مهدی عجم

در پایان این کتاب، مصاحبه نویسنده با شهید سلامت خانم شیرین صفوی که یک ماه پیش از شهادت ایشان انجام شده بود، چاپ شده است.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا